kniha

Tajemství rodových linií
I. krok - vnitřní dítě

Radomír Němeček - 2. vydání s komentářem Marcelky

Kniha představuje svým uceleným způsobem zcela nový koncept ozdravění nejen sebe, ale i blízkých a celého rodu. Jedno bez druhého, totiž není možné. Díky této knize si lze uvědomit netušené souvislosti, vzájemnou až dech beroucí propojenost a zejména, neustálé vzájemné ovlivňování.
Tato velmi potřebná kniha přináší mé poznatky korespon-
dující se současným děním. Je plná obohacujících informací z 20-ti letého bádání na poli zdraví, nepřízně osudu a vlivu předků na naše potomky, kdy jsem sám, na základě těchto poznání, doslova vstal „z mrtvých“.

Mou snahou je neotřelým způsobem postupně přivést čtenáře k uvědomění si sebe samého a své role v rámci rodu, ke změně postojů a vnitřního přenastavení. Na základě četných ohlasů čtenářů po prvním vydání této knihy v roce 2019 je dnes již jisté, že se jedná o tzv. „terapii četbou“. Tato kniha může mít pro budoucí rodiče doslova nevyčíslitelnou hodnotu.

„Po seznámení se s touto knihou a celým konceptem 4 kroků, mne nejvíce fascinoval právě potenciál měnit zdraví a osud potomků, zdraví našich vztahů i nás samotných, a to bez ohledu na národnost, barvu pleti či vyznání. O tak univerzální poznatky, zákonitosti a principy se jedná. Tato kniha by rozhodně neměla chybět v žádné rodině.“
Z dopisu čtenáře

Ebook

Čchi-kung v roce dřevěného draka 2024

Radomír Němeček

Přes 80 stran, rozbor roku 2024 dle čínské astrologie, medicíny i feng shui. Pohled psychosomatické a čínské medicíny, karmalogie, aromaterapie, mineraloterapie, mycoterapie a léčebného čchi-kungu. Desítky cviků pro zdraví a stabilizaci jater, žlučníku, nervů, mozku, zraku, vlasů, nehtů a síly Ducha.

Formát: PDF

kniha

JAK DĚTI ZÍSKÁVAJÍ "AKADEMICKÉ" DOVEDNOSTI BEZ FORMÁLNÍHO VYUČOVÁNÍ

Peter Gray

Děti jsou schopné se učit i bez školy. A nejen to. Často se bez školy a vnucených osnov zvládají učit mnohem lépe, efektivněji a s přesnějším zacílením, pokud jim to je takto umožněno. Navíc přirozeněa bez stresu. Protože takovým dětem nikdo neříká, co mají dělat a nedává jim najevo, že ví mnohemlépe než ony samy, co by měly do svých „učebních plánů“ zařadit, dokážou naslouchat samy sobě a rozpoznat, co je pro ně důležité. Děti nepotřebují, abychom jim říkali, co mají dělat. Není ani na místě myslet si, že někdo může vědět lépe, co, kdy, jak nebo s kým se má dotyčná osoba učit. Jediné, co děti opravdu potřebují, je naše láskyplná náruč, důvěra a vědomí, že si k nám vždy mohou přijít pro radu nebo pomoc. Pokud dítě vyrůstá v bezpečném, respektujícím a pestrém prostředí, kde má možnost si osahávat skutečný život, kde smí používat všelijaké nástroje své kultury a setkávat se s lidmi napříč širokým věkovým spektrem, pak je téměř nemožné, aby nevyrostlo v jedince, který zná dobře sám sebe i své schopnosti a dokáže jich využit pro svůj život. Pro plnohodnotný a spokojený život v rámci své kultury.

„Takže, rodiče, nemusíte si dělat starosti s tím, jak se vaše děti naučí matematiku. Pokud mají možnost svobodně si hrát, budou si pravděpodobně hrát i s matematikou a bude je těšit objevování jejích schémat. Pokud žijí skutečný život, jehož součástí jsou i čísla a různé výpočty, naučí se – svým vlastním unikátním způsobem – spočítat přesně to, co ve svém životě potřebují. Pokud budou chtít jít na vysokou školu, můžou se naučit velmi rychle – z učebnic, počítačových programů nebo na přípravném kurzu – konkrétní matematické fígle, díky kterým přijímací zkoušky z matematiky zvládnou dostatečně dobře. Pokud si zvolí profesi, která v sobě matematiku zahrnuje, s nadšením naleznou způsob, jak se naučit vše, co budou potřebovat. Vaše obavy jsou jen zbytečnou překážkou.“
Ukázka z knihy

kniha

DŮKAZ, ŽE SEBEŘÍZENÉ VZDĚLÁVÁNÍ FUNGUJE

Peter Gray

Tato kniha je souborem vybraných a upravených esejí, které Peter Gray publikoval na svém blogu v rámci časopisu Psychology Today. Jde o první do češtiny přeloženou publikaci ze čtyřdílné série, která se zabývá tématem sebeřízeného vzděláváni. Další tři knihy budou časem v češtině k dispozici také (How children acquire „academic“ skills without formal instruction, The harm of coercive schooling a Mother nature´s pedagogy).

Peter Gray dává čtenáři možnost nahlédnout na podstatu sebeřízeného vzdělávání. Poukazuje na jeho základní principy a podmínky, které jsou nezbytné pro jeho přínosné fungování. V této publikaci Peter Gray skvěle propojuje vlastní výzkum a zkušenosti spolu se zkušenostmi rodičů unschoolerů i samotných unschoolerů, kteří již dospěli. Čtenář má možnost dočíst se prostřednictvím přímých citací získaných v dotazníkových šetřeních např.

  • o přínosech i úskalích unschoolingu,
  • o pohnutkách, které rodiny k rozhodnutí o unschoolingu vedly,
  • o výzvách, které unschooling přináší apod.
„Obrovské množství vzdělávání se odehraje ještě předtím, než dítě vkročí do školy. Nejzjevnější důkaz dětské sebevzdělávací kapacity dostupný komukoliv z nás, kdo otevře oči, vychází z pozorování dětí během prvních čtyřech nebo pěti let života. Ještě před prvními pokusy je systematicky něco učit. Pomyslete na vše, co se v tomto období naučí. Učí se chodit, běhat, skákat, šplhat. Učí se o fyzikálních zákonitostech všech předmětů ve svém dosahu a o tom, jak s nimi zacházet. Naučí se svůj mateřský jazyk, což je s jistotou jeden z nejvíce komplexních kognitivních úkolů, které lidská bytost dokáže zvládnout. Učí se základy psychologie mezilidských vztahů – jak potěšit druhé, jak je naštvat, jak dosta to, co od nich chtějí nebo potřebují. Tohle všechno se neučí prostřednictvím poskytovaných lekcí, ale díky své vlastní volné hře, neukojitelné zvědavosti a přirozené vnímavosti vůči chování ostatních lidí. Nemůžeme je odradit od učení toho všeho ani ničeho dalšího. Leda bychom je zavřeli do skříně.“
Ukázka z knihy

kniha

Odvrácená tvář TRANSGENDERU

Walt Heyer

Od autora Walta Heyera, který žil sám osm let přeoperovaný jako trans žena.

Kniha Odvrácená tvář transgenderu působivě popisuje škody, které na lidech napáchali takzvaní „genderoví odborníci“, kteří tlačí na lidi, aby podstoupili změnu pohlaví, ačkoli ji ve skutečnosti nepotřebují. Prožijte syrové emoce a „aha“ okamžiky třiceti lidí, kteří byli přesvědčeni, že změna pohlaví je jediné možné řešení jejich problémů, avšak později zjistili, že udělali chybu. Tato unikátní kniha je plná důležitých informací.

  • e-maily od 30 transgenderových lidí
  • nejnovější výzkumy a fakta
  • část věnovaná transgenderovým dospívajícím a dětem

kniha

Štamgasti lékařského byznysu
aneb když se z Ireny stane David

David Hrneček

Autobiografická knížka českého transmuže Davida Hrnečka přináší kromě dojemného příběhu adoptované romské holčičky také znepokojivé svědectví o nepodařené změně pohlaví. Jeho vyprávění koresponduje s výpovědí Daniela Blacka, nejznámějšího českého detranzitora (člověk, který změnil pohlaví, ale nepomohlo mu to, a proto vrátil se zpět k původní biologické podstatě). Daniel Black obviňuje lékaře z příliš vágní diagnostiky tohoto závažného problému, jehož léčba má trvalé následky. Knížka je tak varováním pro rodiče a mladé lidi, aby se dobře rozmysleli, protože pohlaví nikdy nejde změnit úplně a hlavně bez následků na zdraví.

kniha

Summerhill
- Příběh první demokratické školy na světě

A. S. Neill

Toto je již třetí vydání nesmírně inspirativního příběhu první novodobé demokratické školy na světě. Pro většinu z nás je to příběh stále ještě těžko uvěřitelný, neboť vypráví o škole, v které je vyučování dobrovolné, tj. žáci si vybírají, čemu se budou věnovat podle svých zájmů, biorytmů a energie. Škola tak vychovává celé, zdravé lidi, pomáhá jim objevit jejich nadání a učí je dovednostem skutečně potřebným pro život. Je to škola, která neprodukuje poslušné robot-niky ochotné vykonávat jakoukoli robotu u montážního pásu či v nějakém bezduchém call centru či kanceláři. I přestože kniha vyšla poprvé v roce 1960, je dnes mimo-řádně aktuální. Máme-li se totiž postavit krizím, které se na nás valí, ze všeho nejvíc potřebujeme změnu toho, jak vychováváme a vzděláváme naše děti, a to právě od nařízené povinnosti směrem k sebeřízení.

kniha

Respektovat a být respektován

Dobromila Nevolová, Jana Nováčková

Jedná se o titul, který netřeba představovat. Od svého prvního vydání v r. 2005 se jí prodalo bezmála sto tisíc výtisků a stala se doslovným manuálem tisíců českých a slovenských rodičů.
Podle principů popsaných v knize funguje i nespočet českých škol a školek. Kniha je velmi praktická a doslova učí nový jazyk, kterým lze komunikovat s druhými na principech rovnosti, respektu a zodpovědnosti.
Přepracované vydání obsahuje i důležitou kapitolu o sebeřízeném vzdělávání. Kniha vychází v době epidemie koronaviru, kdy se skoro milión českých dětí ocitl na dlouho doma, bez školy. Naprosté minimum rodičů tuší, co si s takovou situací počít. Proto je vydání této knihy i mimořádně aktuální.

kniha

Držte si své děti
- Proč jsou rodiče důležitější než kamarádi

Gábor Maté

Jedna z pěti knih Gábora Maté, které jsme vydali v češtině.
Je to mimořádně důležitá kniha, která upozorňuje na jeden z nejnebezpečnějších (a zároveň na jeden z nejvíce ignorovaných) negativních trendů dnešní výchovy, kdy rodiče ztrácejí své děti na úkor jejich vrstevníků mnohem dříve, než by bylo pro zdravý vývoj dětí dobré. Kniha popisuje podstatu a význam mezilidské vazby či pouta (podobně jako kniha Budování citového pouta – obě knihy proto pořídíte společně s knihou (Re)design rodiny pro 21.století v cenově zvýhodněném balíčku Vztahy a rodičovství postavené na citovém poutu) jakéhosi vrozeného magnetismu, který k sobě lidi přitahuje a který je naprostým základem jakéhokoli lidského vztahu. Autoři srozumitelně a čtivě vysvětlují, kde se pouto bere, jak o něj přicházíme, co to pro nás všechny znamená a hlavně, co s tím my rodiče můžeme udělat.

kniha

Roztěkaná mysl
- Původ a léčení poruch pozornosti

Gábor Maté

V Roztěkané mysli se Maté zaměřil na téma ADHD, které je i jeho diagnózou. Jak je jeho zvykem, kniha přínáší (i) na toto téma zcela novou perspektivu a nový přístup k tomu, jak dětem i dospělým s ADHD pomoci. V knize ukazuje, že porucha pozornosti není dědičná choroba, ale opoždění ve vývoji, postižení, které lze zvrátit. Vysvětluje, že okruhy mozku zodpovědné za emoční seberegulaci a řízení pozornosti se u lidí trpících poruchou pozornosti nedostatečně vyvinuly již v raném dětství – a proč k tomu došlo. Ukazuje, jak mentální „vypínání“ a náchylnost ke snadnému rozptýlení jsou psychologickými následky životních prožitků, včetně těch, k nimž jsme přišli už v lůně. Umožňuje rodičům pochopit, jak funguje hlava jejich dětí trpících poruchou pozornosti, a dospělí s těmito obtížemi tu získají informace a nový pohled na své emoce a chování. Vyjadřuje optimizmus ohledně neurologického vývoje, který může pokračovat i v dospělosti. Představuje program, který tento vývoj podporuje jak u dětí, tak u dospělých.

kniha

Mýtus normálnosti
- Trauma, nemoci a uzdravování v toxické kultuře

Gábor Maté

Jedná se o titul, který netřeba představovat. Od svého prvního vydání v r. 2005 se jí prodalo bezmála sto tisíc výtisků a stala se doslovným manuálem tisíců českých a slovenských rodičů.
Podle principů popsaných v knize funguje i nespočet českých škol a školek. Kniha je velmi praktická a doslova učí nový jazyk, kterým lze komunikovat s druhými na principech rovnosti, respektu a zodpovědnosti.
Přepracované vydání obsahuje i důležitou kapitolu o sebeřízeném vzdělávání. Kniha vychází v době epidemie koronaviru, kdy se skoro milión českých dětí ocitl na dlouho doma, bez školy. Naprosté minimum rodičů tuší, co si s takovou situací počít. Proto je vydání této knihy i mimořádně aktuální.

Objednávkový formulář

Odesíláme každý pátek

Pokud od nás nemůžete najít email ve své schránce,
zkontrolujte si záložky hromadné, promoakce či spam.

Ebook pro rok 2024

Čchi-kung v roce dřevěného draka

Rozbor roku 2024 dle čínské astrologie, medicíny i feng shui. Desítky cviků pro zdraví, stabilizaci těla a mnoho dalšího…